Monopolizuota rinka (angl. Monopoly)

Rinka, kurioje veikia vienas tam tikros prekės gamintojas ar paslaugos teikėjas, o šios prekės ar paslaugos neįmanoma pakeisti kitu gaminiu arba tinkamu pakaitu ir kur įėjimas į rinką yra ribojamas įstatymo. Apibrėžiant monopoliją dažnai nepagrįstai apsiribojama tik pirmuoju kriterijumi – tam tikroje teritorijoje esantis vienas prekės gamintojas ar paslaugos teikėjas laikomas monopolininku.

Monopolija gali būti
natūrali, atsirandanti dėl masto ekonomijos, kai neefektyvu turėti du ar daugiau tos pačios paslaugos teikėjus (elektros, dujų);
valstybės monopolija, kai tam tikra veikla leidžiama verstis tik valstybės įmonėms;
teisinė monopolija, kai tam tikras prekės ar paslaugos monopolis įtvirtintas teisės aktų;
horizontalioji monopolija, kai veikla koncentruojama tas pačias prekes gaminančiose įmonėse;
vertikalioji monopolija, kai vienose rankose koncentruojamas visas kurios nors prekės gamybos procesas nuo žaliavos tiekimo iki prekės pateikimo vartotojui.[1]Šaltinis: Rūta Vainienė

Terminą “Monopolizuota rinka” apibūdino Rūta Vainienė knygoje "Ekonomikos terminų žodynas"

Plačiau


Rūta Vainienė

Terminą “Monopolizuota rinka” apibūdino Rūta Vainienė knygoje "Ekonomikos terminų žodynas"

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Jums gali būti naudinga: