Natūralioji monopolija (angl. Natural monopoly)

Padėtis, kai rinkoje dėl masto ekonomijos efektyviau veikia vienas kokios nors prekės gamintojas ar paslaugos teikėjas. Natūraliosios monopolijos atveju yra techninių ir teisinių galimybių atsirasti konkurencijai, tačiau tokios konkurencijos sąlygomis itin padidėtų gamybos sąnaudos ir tiekiamos prekės ar teikiamos paslaugos kaina.

Natūraliųjų monopolijų gaminamų produktų kainas paprastai reguliuoja valstybė. Pvz., manoma, kad centralizuotas elektros, vandens, šilumos, dujų tiekimas, geležinkeliai yra natūralioji monopolija.

Žr. kainų kontrolė.[1]Šaltinis: Rūta Vainienė

Terminą “Natūralioji monopolija” apibūdino Rūta Vainienė knygoje "Ekonomikos terminų žodynas"

Plačiau


Rūta Vainienė

Terminą “Natūralioji monopolija” apibūdino Rūta Vainienė knygoje "Ekonomikos terminų žodynas"

Gauk nemokamą PREKYBOS į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Jums gali būti naudinga: