Vertės perkėlimas (angl. Imputation of value)

Aukštesniojo lygmens gėrybių (gamybos priemonių) vertės nustatymas pagal žemesniojo lygmens gėrybių (vartojimo prekių) vertę. Iš esmės vertės perkėlimas reiškia, kad gamybos priemonių vertę lemia jomis gaminamų vartojimo prekių vertė. Dažnai manoma atvirkščiai – kad vartojimo prekių vertę lemia joms pagaminti sunaudotų gamybos išteklių vertė. Tačiau Karlas Mengeris pirmasis įrodė, kad gamybos priemonių vertę lemia vartotojų nustatyta tais ištekliais pagaminamų vartojimo prekių vertė. Tai yra tik todėl, kad vartotojai linkę vertinti tam tikras vartojimo prekes, joms pagaminti naudojami ištekliai yra vertinami tam tikru dydžiu. Taigi Ferrari brangus ne todėl, kad jam pagaminti naudojami brangūs ištekliai, o priešingai – dėl to, kad vartotojai vertina Ferrari labiau nei kitus automobilius, jam gaminti gali būti naudojami brangesni ištekliai.[1]Šaltinis: Rūta Vainienė

Terminą “Vertės perkėlimas” apibūdino Rūta Vainienė knygoje "Ekonomikos terminų žodynas"

Plačiau


Rūta Vainienė

Terminą “Vertės perkėlimas” apibūdino Rūta Vainienė knygoje "Ekonomikos terminų žodynas"

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai: