Abejingumo kreivė (angl. Indifference curve)

Vartotojo pirmenybes rodanti diagrama, į kreivę sujungianti vartotojo pasirenkamus dviejų prekių derinius, teikiančius jam vienodą naudingumą.[1]Šaltinis: Rūta Vainienė

Terminą “Abejingumo kreivė” apibūdino Rūta Vainienė knygoje "Ekonomikos terminų žodynas"

Plačiau

Pavyzdys

Vartotojas gali vienodai vertinti tokius prekių derinius: 1 obuolys ir 4 kriaušės, 2 obuoliai ir 2 kriaušės, 4 obuoliai ir 1 kriaušė. Tai reiškia, kad vartotojas visuomet pageidaus daugiau kriaušių, jei turimų obuolių kiekis mažės. Būtent todėl abejingumo kreivė visuomet eina žemyn iš kairės į dešinę – yra iškili (konvekcinė). Tų pačių prekių galima nubrėžti kelias abejingumo kreives, žyminčias skirtingą naudingumo lygį, pvz., šalia aptartosios brėžiama dar viena abejingumo kreivė: 2 obuoliai ir 8 kriaušės, 3 obuoliai ir 4 kriaušės, 5 obuoliai ir 3 kriaušės. Vieno asmens tų pačių prekių abejingumo kreivės niekada nesusikerta, nes tai reikštų netipišką vartotojo pasirinkimą, t. y. pageidauti mažiau obuolių, jei kriaušių gauna mažiau.

Iliustracijos


Rūta Vainienė

Terminą “Abejingumo kreivė” apibūdino Rūta Vainienė knygoje "Ekonomikos terminų žodynas"

Gauk nemokamą RINKODAROS IR KOMUNIKACIJOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Jums gali būti naudinga: