Personalo atranka (angl. Personnel selection, recruitment)
Procesas, kurio metu nustatomi reikalavimai darbuotojo pozicijai, vykdoma potencialių kandidatų paieška, atrenkami tinkamiausi kandidatai pagal patirtį, išsilavinimą, asmenines savybes, įmonės kultūrą ir kt. vertinimo kriterijus.
Tinkamai personalo atrankai atlikti reikalinga individuali atrankos strategija, kurioje turi būti apibrėžti viešosios paieškos kanalai ir įmonės įvaizdžio pateikimas juose, paieškos ir atrankos terminai, darbo pokalbių koncepcija ir skaičius, kandidatų vertinimo parametrai, kandidatų testavimo metodika ir t.t. Tinkamai parengta personalo atrankos strategija lemia tikslesnius rezultatus, objektyvų vertinimą bei operatyvumą.
Personalo atranką atliekanti darbo grupė ar asmuo privalo turėti psichologinių, darbo rinkos, atlyginimų lygio, motyvavimo, ieškomos darbuotojo pozicijos profesinių žinių. Visos šios žinios būtinos sėkmingam personalo atrankos proceso užtikrinimui bei reikiamam darbdavio reprezentavimui.[1]Šaltinis: Karolis Blaževičius
Terminą “Personalo atranka” apibūdino Karolis Blaževičius, aukšto lygmens specialistų ir vadovų tiesioginės paieškos ir atrankos įmonės „Indigroup“ vykdantysis partneris ir įkūrėjas, darbdavio įvaizdžio agentūros „Chorus“ partneris.
Plačiau