Gifeno prekė (angl. Giffen good)

Roberto Giffeno (1837–1910) vardu pavadintos prekės, kurių paklausos elastingumas yra priešingas įprastam, t. y. neigiamas. Tai yra prekės, kurių paklausa didėja, kai kyla jų kaina, ir mažėja, kai kainos krinta arba didėja pajamos.

Gifeno prekė tenkina šias sąlygas: prekė yra „prasta“, ją pakeičiančių prekių nėra ir šiai prekei pirkti vartotojas išleidžia didelę savo pajamų dalį. Tai teorinė sąvoka, nes gyvenime itin sunku rasti prekių, kurių neveikia pasiūlos ir paklausos dėsniai.

Tradiciniu laikomas Alfredo Marshallo pavyzdys apie itin skurdžių žmonių vartojamas maisto prekes, sudarančias jų raciono pagrindą. Tarkime, jei asmuo daugiausia minta bulvėmis (ryžiais, grūdais ir pan.) ir jam lieka itin mažai pinigų kitoms maisto prekėms, tai, pakilus bulvių kainai, toks asmuo bus priverstas atsisakyti kitų prekių, taigi pirkti dar daugiau bulvių. T. y. pajamų efektas nustelbs pakeitimo efektą. Toks asmuo negali atsisakyti bulvių, nes nėra kito tokio pigaus produkto, kuriuo jis galėtų pakeisti bulves – pagrindinį savo raciono produktą.

Žr. prasta prekė .[1]Šaltinis: Rūta Vainienė

Terminą “Gifeno prekė” apibūdino Rūta Vainienė knygoje "Ekonomikos terminų žodynas"

Plačiau

Iliustracijos


Rūta Vainienė

Terminą “Gifeno prekė” apibūdino Rūta Vainienė knygoje "Ekonomikos terminų žodynas"

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai: