Konkurencinis pranašumas (angl. Competitive advantage)

Savybė ar savybių visuma, kuri išskiria asmenį, produktą, įmonę, šaką ar šalį iš kitų tarpo ir padeda konkuruoti rinkoje.

Pavyzdžiui, dažnai sakoma, kad maži mokesčiai ir pigūs darbo ištekliai yra šalies konkurencinis pranašumas.

Esama mėginimų konkurencinį pranašumą išmatuoti ir įvertinti. Skaičiuojami atskleisto santykinio pranašumo (revealed comparative advantage) ir atskleisto konkurencinio pranašumo (revealed competitive advantage) rodikliai. Atskleistas santykinis pranašumas rodo, kokių prekių eksportas viršija kitų šalių eksportą, palyginti su bendra eksporto apimtimi. Atskleistas konkurencinis pranašumas papildomai įvertina prekių importą, palyginti su kitomis šalimis.

Žr. absoliutus pranašumas , santykinis pranašumas .[1]Šaltinis: Rūta Vainienė

Terminą “Konkurencinis pranašumas” apibūdino Rūta Vainienė knygoje "Ekonomikos terminų žodynas"

Plačiau


Rūta Vainienė

Terminą “Konkurencinis pranašumas” apibūdino Rūta Vainienė knygoje "Ekonomikos terminų žodynas"

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai: