Abejingumo kreivė (angl. Indifference curve)
Vartotojo pirmenybes rodanti diagrama, į kreivę sujungianti vartotojo pasirenkamus dviejų prekių derinius, teikiančius jam vienodą naudingumą.[1]Šaltinis: Rūta Vainienė
Terminą “Abejingumo kreivė” apibūdino Rūta Vainienė knygoje "Ekonomikos terminų žodynas"
Plačiau
Pavyzdys
Vartotojas gali vienodai vertinti tokius prekių derinius: 1 obuolys ir 4 kriaušės, 2 obuoliai ir 2 kriaušės, 4 obuoliai ir 1 kriaušė. Tai reiškia, kad vartotojas visuomet pageidaus daugiau kriaušių, jei turimų obuolių kiekis mažės. Būtent todėl abejingumo kreivė visuomet eina žemyn iš kairės į dešinę – yra iškili (konvekcinė). Tų pačių prekių galima nubrėžti kelias abejingumo kreives, žyminčias skirtingą naudingumo lygį, pvz., šalia aptartosios brėžiama dar viena abejingumo kreivė: 2 obuoliai ir 8 kriaušės, 3 obuoliai ir 4 kriaušės, 5 obuoliai ir 3 kriaušės. Vieno asmens tų pačių prekių abejingumo kreivės niekada nesusikerta, nes tai reikštų netipišką vartotojo pasirinkimą, t. y. pageidauti mažiau obuolių, jei kriaušių gauna mažiau.