Organizacinė kultūra (angl. Corporate culture)

Organizacijai būdinga elgesio normų, vertybių ir bendrų siekių visuma.

Organizacinei kultūrai pradėti formuoti ir sėkmingai ją vystyti reikalingas lyderis ar lyderių grupė, kuri kasdienėje veikloje sugeba perteikti norimas kultūros vertybes pavaldžiam personalui ir pati vienareikšmiškai jų laikosi. Kultūros vertybes vieni kitiems perduoda visi įmonės darbuotojai. Ypač svarbu, kad organizacinė kultūra būtų vieningai būdinga visiems organizacijos hierarchiniams lygmenims. Tik tokiu atveju galima sėkmingai išnaudoti kultūros privalumus verslui.

Organizacinė kultūra gali keistis. Įtaką kitimui gali daryti pasikeitę įmonės vadovai arba akcininkai, pasikeitę klientai, pasikeitusi ekonominė situacija rinkoje, kurioje veikia įmonė ir t.t. Organizacinė kultūra pastebima ne tik įmonės viduje. Organizacinę kultūrą identifikuoja ir įmonės partneriai, klientai, tiekėjai ir pan.[1]Šaltinis: Karolis Blaževičius

Terminą “Organizacinė kultūra” apibūdino Karolis Blaževičius, aukšto lygmens specialistų ir vadovų tiesioginės paieškos ir atrankos įmonės „Indigroup“ vykdantysis partneris ir įkūrėjas, darbdavio įvaizdžio agentūros „Chorus“ partneris.

Plačiau

Pavyzdys

Mažmeninės prekybos įmonėje pasikeitus akcininkams ir keičiant asortimentą iš pigaus į ypač prabangų, keičiasi ir klientai. Būtent šis klientų ir akcininkų kitimas gali daryti įtaką organizacinei kultūrai ir įnešti naujų pokyčių, nors personalas išlieka tas pats.


Karolis Blaževičius

Terminą “Organizacinė kultūra” apibūdino Karolis Blaževičius, aukšto lygmens specialistų ir vadovų tiesioginės paieškos ir atrankos įmonės „Indigroup“ vykdantysis partneris ir įkūrėjas, darbdavio įvaizdžio agentūros „Chorus“ partneris.

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai: